18 Nisan 2012 Çarşamba

Pırasalı Gül Börek

Bugün misafirlerim vardı, çok ama çok sevdiklerimden, ömür boyu kaybetmeyi hiç istemeyeceklerimden:)
Dün geceden Dila uyuyunca hazırlığa başlayayım dedim, ne olur ne olmaz:)

Pırasayı sevmeyen var mı evde? Yada seven? Benim kociş pek sevmediği için ona sadece bu börekte yedirebiliyorum çaktırmadan;)

Malzemeler şöyle (12 adet börek için):

 3 adet ince hazır yufka
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı

İç malzeme:

Yarım kg pırasa
İstediğiniz her çeşit peynir (benimkiler evde küçük küçük kalan ne peynir varsa)
Dereotu
Maydanoz

1 adet yumurta sarısı
Çörek otu

Tutturmak için kürdan

Pırasaları ince ince kıyıp zeytinyağı ile 5-6 dk kavuruyoruz.Ben tuz eklemiyorum, çünkü peynirlerin tuzu yeterli.Biraz pul biber ve kara biber ekleyip, ılımasını bekliyoruz.Ilıyınca yeşillikleri ve peynirleri ekleyebiliriz.İç harcımız hazır.
Yufkaları geniş bir masaya yayıp, önce ortadan ikiye, sonra dörde bölüyoruz, toplam 12 adet parçamız oldu.Herbirinin üzerine yoğurt ve zeytinyağı karışımından bolca sürüp, düz kenarına harcımızdan koyup, ince ve sıkı bir şekilde sarıyoruz.Sardığımız böreğin bir ucunu sabit tutarak diğer ucundan dolayıp kürdanla tutturuyoruz, böylece pişerken açılmayacak.



Böreklerimizi yağlanmış tepsiye dizip üzerine yumurta sarılarını sürüyoruz, çörek otunu da serpip önceden 180 C ısıtıığımız fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişiriyoruz.
Mis gibi çok leziz bir tarif oluyor, mutlaka deneyin;)

Not: Siz de benim gibi böreği akşamdan yapıp, üzerini streç filmle güzelce kapatıp, ertesi gün fırına verebilirsiniz.Yalnız fırına vermden önce mutlaka oda sıcaklığına gelmesini bekleyin derim;)


2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Handan, eminim senin tariflerin de öyledir:)

      Sil