11 Ocak 2013 Cuma

Tahinli Şerbetsiz Baklava

Tahin ya çok sevilir, ya da nefret edilir.Ben bayılan taraftayım açıkçası:)Her şekilde yiyebilenlerdenim; tahin-pekmez, humus, çörek, vs..Geçenlerde de bir arkadaş ziyaretinde az sonra tarifini vereceğim bu fena şeylerle karşılaştım, mest oldum, sonra kendim yaptım, müptelası oldum! Şimdiye kadar yiyen herkes de benimle aynı hisler içinde;)
Buyrunuz malzemeler: (Çok bereketli birşey bu, azıcık malzemeden birsürü lokma çıkıyor) 15 adet baklava yufkası 1 su bardağı tahin( miktarını yine de kendiniz zevkinize göre ayarlayabilirsiniz) 1 çay bardağı toz şeker 1 çay bardağı eritilmiş tereyağı Şöyle yapılıyor: Baklava yufkalarından 3'er adet alıp her bir katına azar azar tereyağı sürüyoruz fırçayla.Üzerine istediğimiz miktarda tahin döküyoruz (çok silme olmasın, çok vıcık vıcık da olmasın tabi;), tahinlerin üzerine de az şeker serpip yufkaların uzun kenarından sigara böreği sarar gibi sıkı sıkı sarıyoruz.Tüm yufkalara aynı işlemi yapıp tepsiye yan yana diziyoruz.Küçük küçük dilimleyip, üstüne de kalan tereyağını sürüp, 180 C fırında üzeri baklava kadar kızarana dek sabrediyoruz:)) Özellikle çayın yanında ılık servis ederseniz tadına doyum olmuyor!

3 yorum:

  1. Biliyomusun denemis yapmis begenmis ve mutfaktan cok iyi anlayan birinden bu tarifi bekliyordum :)) en en kisa zamanda yapicamm
    Ellerine saglik arkadasim ozlettin bu arada !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benimm yeni görüyorum kusura bakma bu minik iyice meeşgul ediyor beni:) Mutlaka dene eminim tadından yenmez o lezzetli ellerin mamaları;))

      Sil