29 Mayıs 2013 Çarşamba

Bezelyeli Enginar

Evet enginar çanaklarını hazır alıp pişirmek cok pratik, cok da lezzetli ama asıl enginar yemek demek, yeşil yapraklarıyla yemek demek:) 

İzmir'de öğrendim enginari da, pişirmesini de.Dogru kaynaklardan öğrendim tabi pişirmesini çünkü oyle soğanı kavur, sebzeyi dogra yemekleri değil bunlar, dikkat edilmesi gereken noktalar var.Usulune uymak lazım.



Pazarda belli başlı tezgahlar var alışveriş yaptıgım, neyi nerden alacağım belli, dolaşmıyorum çünkü Dila'nin arabasında kalma süresi belli, sonra cozutuyor, pazar yeri çığlıklarla inliyor:) Dün peynirci bile dedi ki 'bugünduruyor hayirdir?:))

Enginarlari ve her türlü ege otlarını, çileği yaşlı bir teyzeyle amcadan alıyorum, her şey kendilerinin, yerli tohum, mis gibi, lezzetli.

İrili ufaklı enginarlardan en küçük, en korpelerini sectim.Tanesi 50 kurusa hem de:) İnstagram'da bu fotoyu gören, Hollanda'da yasayan cok sevdigim bir ablam tencerede bir servet yattığını söyledi, orada tanesi 2€ imiş:( 

Buyrun malzemeler:

4 adet taze enginar
Yarım kg bezelye ( benimkiler araka, yani taneleri büyük ve daha tatlı)
2 bas soğan 
Yarım bas sarmisak ( bu mevsimde tazesinden bulun ve yine söylüyorum almayın su Çin Mali paketteki sarımsakları)
Zeytinyagi
2 limon
2 kasık un

Enginari ayiklamayi bilmeyenler icin:

Önce derin bir kap icine soğuk su doldurun, icinde 1 kasık unu eritin ve 1 limon sıkın.Siktiginiz limonların posa ve kabuklarını da suya atabilirsiniz.

Sap kısmını kesin, dışındaki sert tac yapraklarından koparın.Kalan yaprakların tepesinden 1 cm kadar yine sert kısımları kesip atın.Enginari dikey olarak ortadan ikiye bolun. Artık bu aşamadan sonra cok hızlı davranmalıyız yoksa enginarlarlar kararır. Tatlı kasığı yardımıyla içindeki tuylu kısmı tamamen temizleyip enginarlarlari limonlu-unlu suya atın.

Tencerede zeytinyağını hafif isitip üzerine soğan ve sarımsağı aynı anda atıp pembelesene kadar kavurun.

2 bardak suyun icinde 1 kasık unu eriyip 1 limon sıkın ve kenarda hazır bekletin.enginrlari suyun icinden alıp tencereye atın, üzerine hemen yeni hazırladığınız suyu dokun ve su kaynamaya başlayınca bezelyeleri ekleyin.Tuz da ekleyip kapağını açmadan pişirin.
Ben pişirmeye kısık ateşle başladım, kısık ateşle bitirdim, yavaş yavaş özümseyerek pisti ve cok lezzetli oldu.

Soğuk veya ılık servis edin, üzerine mutlaka dereotu, yanında da nefis ev yapımı yogurt iyi gidiyor;)

Bu arada Dila da bayıldı, az önce hem bezelyelerden hupturdu hem de enginar yapraklarını siyirip siyirip yedi, daha ne isterim?:))
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder