17 Şubat 2013 Pazar

Kolay Elmalı Turta

Biriken tarifleri bir kenara bırakıp, sizinle dün yaptığım klasik tarifim olan elmalı turtayı paylaşmak istedim.Elmalı lezzetleri her zaman çok severim çünkü içlerinde daima tarçın vardır:) 5 dk'da yapmaya karar verip bir çırpıda bitirdğim tarifim şöyle:



  • 100 gr tereyağ
  • 1 yumurta
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • Alabildiğine un
  • 3 orta boy elma
  • Tarçın

Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını, 1 yumurta ve şekeri iyice karıştıralım.Un ve kabartma tozu da eleyerek azar azar ekleyelim.Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Eğer biraz daha fazla un eklerseniz dökülen bir hamur elde edersiniz ve sonuç da daha kıyır kıyır bir kıvam olur.Ben daha çok yumuşak halini sevdiğim için kulak memesi kıvamında bırakıyorum:)

Hamurun yarısından azını koparıp bir kenara ayırın, kalan büyük parçayı küçük fırın kabına heryeri eşit olacak şekilde yayın.

Hamur kenarda dinlenirken elmaları soyup rendeleyin ve 1 tatlı kaşığı tereyağ ile kavurun.Ben elma harcına ayrıca şeker hiç eklemiyorum, bence meyvenin şekeri yeterli zaten.İstediğiniz kadar da tarçın ekleyin ve elmalar ölmeden kapatın. Harcın tamamını hamurun üzerine yayıp, kalan küçük hamuru istediğiniz gibi şekillendirip 180C fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.Ilıyınca üzerine pudra şekeri serpip afiyetle yiyin;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder