16 Mart 2013 Cumartesi

Beybi Patatesler

Evet herkesin oldugu gibi benim icin de dunyanın en guzel yemegi patates:) Evet ben de çocukluk ve gençlik yıllarımda evde ne zaman tek kalsam koca bir tabak patates kizartirdim:)

Ama nasıl 40'li rakamlara üniversite yıllarında veda ettiysem, Karatay beslenme düzeninden sonra kızartma patatese de veda ettim.Hatta birkaç ay patatese tamamen veda ettim ama artık sıkı diyeti bırakıp yine Karatay düzeninde beslenmeye geçtiğim icin arada simdi vereceğim tarif gibi birkaç tane yiyorum;)


Malzemeler:

1/2 kg minnacik patates
Zeytinyağı
Pulbiber
Kekik
Taze biberiye
1 tatlı kasığı tereyag

Bu beybi patatesleri semt pazarinda sadece 1 tezgahta bulabiliyorum, her hafta azar azar alıyorum.

Önce yikayip, sonra sirkeli suda bekletiyor, sonra da kendileri icin mutfakta tahsis edilmiş özel fircayla güzelce temizliyorum.

Üzerini geçecek kadar su dolu tencerede orta ateşte az yumuşayana kadar hasliyorum.Suyunu suzup tüm sos malzemeleriyle karıştırıp fırına atıyorum.Onceden haslandigi icin pişmedi da çabuk olacak, zaten minicikler.İstediginiz kıvama gelip kabukları biraz buzusunce fırından çıkarabilirsiniz.Sona sakladığımız tereyağını da ekleyip söyle bir sallayın bu yavruları, sonra da misss:) İster et ister balık yanında sunabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder