3 Ağustos 2012 Cuma

Karatay Diyetim

Merhaba yine uzun bir aradan sonra! Bu yaz gerçekten çok yoğun geçiyor, hareket çok, misafir çok, büyümekte olan Dila artık daha çok ilgi ve oyun istiyor derken buraları yine biraz ihmal etmiş olabilirim. Şu yazamadığım zamanlarda bizim küçük hanım 6 ayını devirdi, ben de artık kendşme uygun bi diyet aramanın vakti geldi dedim; bu kadar şımarıklık yeter Nazlı!Hele ki yaklaşık 3 haftalık bir Adana seyahati sonunda şart oldu ki sormayın! İnsan doğumdan sonra hayatında hiç görmediği rakamları görüyor yanyana tartı üzerinde.Ayna karşısında hiç alışık olmadığı nahoş bir görüntü ve tabi ki üzerine ne giyse yakıştıramama sorunu...Tabi bir de onca mağaza gezip zevk almamak var, nasılsa güzel durmaz diye. İşte tam da bu ruh halindeyken Prof. Dr. Canan Karatay'ın diyetini keşfettim.Daha çok beslenme şekli diyebiliriz ama yazımda kısaca diyet diye bahsedeceğim. Şu aralar en çok ziyaret ettiğim, tutkunu olduğum tek sosyal ağ Instagram.Çok mu çok arkadaşlar edindim, faydalı şeyler öğreniyorum ve kafamı dağıtıyorum.Sevgili @mayamiya arkadaşım sayesinde tanıştım, kahvaltı tabağını gördüm ama yok; ben ekmeksiz kahvaltı edemem dedim önce.Sonra birgün Karatay'a bi sabah programında denk geldim, izledim.Mantığa çok uygun, kendini sıkmadan yapılabilecek, makul bir beslenme şekli.Aklıma yattı ve ertesi sabahtan itibaren uygulamaya başladım.Buyrun doyurucu ve çok sağlklı kahvaltı tabağım:
Ne kadar doyurucu değil mi? Tabi bir de bol yeşillik tüketiyoruz yanında, şekersiz çay ya da süt ile.Ekmeksiz kahvaltı olur mu diyordum, gayet de güzel oluyor, atıştırır gibi bir ondan, bir ondan yerken artık bu tabak fazla bile geliyor:) Bu diyette yasak şeyler belli; işlenmiş her türlü gıda; şeker, ekmek, un, pirinç, makarna, patates ve türevleri gibi zararlı karbonhidrat içeren ve glisemik indeksi çok yüksek olan gıdalar.Paketli hicbir şey almıyorum dersem yeridir.Üzerinde diyet yazan, light yazan herşey de çok sakıncalı genel olarak sağlığımız açısından. Geleneksel Anadolu şeklinde beslenme, tencere yemekleri, etli sebze yemekleri, bulgur pilavı, pastırmalı kuru fasulye hatta; hepsi artık sofranızda daha çok yer almalı bu beslenmeye göre.Evde yoğurdumuzu kendimiz yapıp, yumurtayı ve tavuğu köyden alıp, peynir ve tereyağını da pazardaki güvenilir tezgahtan seçiyoruz.Kutu süt yerine doğal, köy sütü, bulamazsak da cam şişede mandıra sütü alıyoruz. Tabi hareket de şart sağlık için; ben günlük yürüyüşler yapıyorum miniğimle akşam üzerlerinde.Evde de sürekli hareket halinde oluyor zaten insan. Bunları uygulayıp soframızı değiştirdikten sonra bakıyorsunuz ki kendiliğinden gidiyor kilolar tıkır tıkır, hafifliyor insan yavaş yavaş.İdeal kilosunu buluyor bünye ve hep o şekilde devam ediyor hayatına.Yani verilen kiloları bu şekilde yaşadıktan sonra geri almanız söz konusu olmuyor;) Çok tarif var aslında sizinle paylaşabileceğim, ama şimdilik sadece fotoğraflarla öneride bulunacağım.Çoğunun bildiğiniz şeyler olduğuna eminim aslında, fikir olsun sadece;) Örnek bir öğle yada akşam yemeği: Zeytinyağlı barbunya, mercimekli bulgur pilavı, cacık, yeşil biber ve nane+maydonoz+dereotu+limon+çubuk tarçınlı su (bunu tüm gün içiyorum, tok tutucu, kan şekerini düzenleyici ve ödem atıcı özelliği var)
Bir başka günün kahvaltısı
Öğle-akşam yemeği : Tavuk göğüs ızgara ve zeytinyağlı börülce
Tatlı ihtiyacını gidermek için;)
Tek başına öğle-akşam yemeği olabiliyor: Mercimek salatası
İşte o lezzetli ve sihirli su:
Şeftalili naneli buzlu yeşil çay
O doyurucu kahvaltıdan sonra öğlen acıkmayınca ev yapımı yoğurdun üzerine şeftali, ceviz, tarçın, keten tohumu:)
Soldaki Karatay Mutfagı kitabından, sağdakiler Nazlı'nın Sofrası'ndan;)
Leziz bir yaz sofrası: Fırında közlenmiş patlıcanla karnıyarık, taze börülce salatası, fırında kızarmış biber ve üzerine domates sosu, yoğurtlu pirpirim (yabani semizotu), zeytinyağlı barbunya
Meyhane pilavı ve yoğurtlu pirpirim
Hem kahvaltılık, hem meze: Biberli ekşimik