22 Ağustos 2013 Perşembe

Sağlıklı Dondurma ya da Donmuş Yogurt



Artık yabancıların 'frozen yoghurt (dondurulmuş yogurt)' sevdasını biliyorsunuzdur, bizimkiden farklı bir kivamdaki hazır paket 'greek yoghurt' lari cesnilendirip dondurup yiyorlar, hatta bunlar üzerine zincir dükkanlar bile açıldı.Yogurdu Yunanistan'ın sahiplenip dünyada da bu isimle anılması üzücü, ama en azından insanların artık eksi krema, konsantre sut kremasi yerine yogurt kullanması ise sevindirici. 

Onlar yapıyor, ben neden yapmayayım dedim tabi; yaz basından beri aklımda olan İkea dondurma kalıplarından aldım. Bu tarifle ilgili de yapacağınız en zor şey bu olacak zaten cunku gerisi bebek isi, e zaten amac da onların yemesi;)

Dila'nin benim gibi yogurt aşığı olması mutluluk verici, ama tabi bir 'tiko' aşığı olması da kaçınılmaz:) Bu yüzden ben ilk denememi kakaolu yaptım, siz de istediğiniz gibi cesitlendirebilirsiniz;)

Malzemeler ve tarif su kadarcik:

- 1 kase yogurt ya da istediğiniz kadar, ancak ekşi olmamasına dikkat edin yoksa bal miktarını artırmanız gerekir
-2 tepeleme corba kaşığı kakao
- damak tadiniza gore Bal 
-vanilya 

Miktarlar takribi aslında, siz hepsini kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.Benimki sadece yol gösterme:)
Tum malzemeleri çırpın kalıplara paylastirin ve dondurun:) Afiyet olsun! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder